Koppel kaartlezer aan pc


! We gaan ervan uit dat u de demo-versie reeds installeerde en dat die door ons werd geactiveerd.

Koppel een goede e-ID kaartlezer aan uw computer. Start vervolgens uw computer op. Dubbelklik op het icoontje van de eID-reader software (vanop uw bureaublad of in overzicht programma's).

Contacteer ons als u bij ons een kaartlezer of netbook wenst aan te kopen.  



Beheer vanop de homepage


Vanop de homepage kan u:

  1. Licentiegegevens bekijken of wijzigen: klik op "Licentie". U kan alle gegevens wijzigen.
  2. Instellen welke gegevens u wilt lezen van de eID-kaart: klik op "Licentie" en vervolgens op "eID-informatie". Vink aan/af welke data u wilt lezen. Bij eerste installatie staan alle velden standaard aangevinkt.
  3. Een event aanmaken waaraan u de registratielijst wil koppelen. Klik op "nieuw". Vul de gegevens van  het event in en bewaar.
  4. Een registratiesessie starten voor een event: klik op Start" bij de registratie die u wilt starten.
  5. De registratiegegevens exporteren: klik op "export".
  6. De registratiegegevens verwijderen: klik op afbeelding met "rode kruis".

Artsen en tandartsen die het programma gebruiken om aanwezigheidsgegevens in batch op te laden in de RIZIV-module, bekijk zeker ook de aandachtspunten.

 


Maak event en start registratie


Alvorens u een registratiesessie kan opstarten, moet u een 'Event' aanmaken waar u de lijst met registratiegegevens wil aan koppelen.

  1. U kan zoveel 'Events' aanmaken als u wil.   Als u op verschillende bijscholingen wil registeren, maakt u best voor iedere bijscholing een nieuw event. 
  2. Maak uw event op voorhand, of net voor aanvang aan: klik op 'nieuw' in de homepage: een scherm opent waar u de gegevens ingeeft van het event.
  3. U wil bij iedere kaartlezing nog andere info toevoegen? bvb. het gsm-nr van een persoon? Vink tot 3 vrije velden aan waar u vrije tekst kan ingeven: deze velden worden na iedere lezing in een popupvenster getoond die u onmiddellijk kan aanvullen. Geef de velden een titel (bvb. Gsm, e-mail, naam firma). Tip: De pop-up optie is niet aan te raden wanneer u op minimale tijd heel veel mensen wil registreren.
  4. Bewaar de instellingen.
  5. Selecteer een kaartlezer en klik op 'start'. (zonder kaartlezer kan u de optie kiezen om manueel gegevens invullen)

Registreer


  1. U opende uw event, selecteerde de kaartlezer en drukte op start.
  2. Het registratiescherm staat klaar. Vanaf nu kunnen personen hun eID in de kaartlezer stoppen. Binnen de 4 seconden volgt de leesbevestiging en wordt de naam toegevoegd aan de aanwezigheidslijst.
  3. Iemand vergat zijn kaart? Druk dan op "manueel" om manueel zijn gegevens in te geven. Opmerking: wanneer de registratiegegevens geëxporteerd en gekoppeld worden aan andere databanken (bvb. Riziv-databank bijscholingen artsen) wordt manueel ingeven afgeraden.
  4. U kan de sessie stoppen, en terug starten zonder verlies van gegevens.

Tip: stel uw computer zo in dat deze nooit in slaapstand gaat.